9 Ekim 2012 Salı

Alengirli Meyveler 2 - Avokado

Dün akşam tanıştığım bu meyveyle ilk yiyişte aşk yaşamadım orası kesin. Pakettekilerden bir tanesi fazla olgunlaşmış, ben de tutup onu seçmişim. Bıçağı bir daldırdım, vıcık vıcık yağımsı sıvılar akmaya başladı. Sonra baktım 100 gram meyvenin 14,66'sı yağ*, ne hain bir meyveymişsin sen dedim, kalp kırdım.
Avokado ve tombik çekirdeği
Hass cinsi bu avokadoları bir hafta kadar önce paf takımından seçtim. Her gün gidip tepelerini yokladım yumuşamışlar mı diye. Avokado olgunlaştırılıp yenmeliymiş çünkü. Olgun olanları da satılıyor, fakat ben avokadomu kendi ellerimde büyütmek, sevgimle, muhabbetimle lezzetine lezzet katarak... amaaan daha ucuzdu işte, ondan ham seçtim. Ham meyvenin tanesi 37 peniye denk geliyor, 1 lira civarı.
 
Buradaki hanımefendinin gösterdiği usülde kestim, çekirdeğini çıkardım, başladım kaşıklamaya. Bu sefer ideal meyveyi yakalamışım ki, pek lezzetli geldi. Doyurucu da muhterem, 5 meyvesinin önemli oyuncularından olacağa benziyor. Hatta, üç kaşık salatayla doyabilen gerçeküstü arkadaşlar, bu meyvenin bir tanesiyle iki öğün yapabilirler.


Tadını tarif etmeye çalıştım ama yok, bugüne kadar yediğim hiçbir meyveye benzemiyor. Yedikten sonra boğazda çok hafif bir yanma hissi bırakıyor. Dün akşam yağ oranını öğrendiğimde ettiğim küfürlerden dolayı bu nadide meyveden özür diliyorum. Çok lezzetli, sabah uyanır uyanmaz bir tane daha yedim. Fırsatınız olursa mutlaka deneyin, pek yenilesi bir meyve imiş bu avokado. 
 
 
*Bilgiyi buradan geçtim. 

2 yorum:

  1. Hehe, ben de burada keşfettim bu güzide meyveyi. Neye koysan tadını arttırıyor. Komşularım yeşillik salatasına katıyorlar, arada eriyip kaynıyor, güzel oluyor. Bir de meksika sosu var http://en.wikipedia.org/wiki/Guacamole cips falan batırmak için ideal. Laylay...

    YanıtlaSil
  2. Ooo değerli bir bilgi, malzemelerin de hepsi var, deneyeyim bunu. Makarnaya da gider mi ki acaba?

    Salatada da güzel olur demiştim ilk yediğimde. Sofraları şenlendirmek için ideal, denenesi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...